Pizza Blog Debrecen

Bár Debrecen főként a kolbászról híres, a pizzák terén sem kell szégyenkeznie. De a számtalan ajánlat közül melyiket válasszuk? Mi most végigesszük a város pizzáit, hogy segítsük a tájékozódást!

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Happy HOT Pizza

Az újfiú vizsgázik

2013.07.09. 01:16 pizzafreak


Prológus
A frissen indult bloghoz egy frissen nyílt pizzériát választottam. A Happy HOT Pizzéria július 5-én, pénteken nyitotta meg kapuit a Bethlen utcán. Már 1-2 héttel előtte szórólapozni kezdtek, amiken fantasztikus pizzáikat és nyitási akcióikat kürtölték világgá. Persze egyelőre árak nélkül, nem véletlenül...

Nyitás előtt egy nappal ingyenes kóstolót hirdettek a "Pizza MAX" fantázianevű szörnyetegből. Mint pizzarajongó, kíváncsi voltam az játékosra, hát nem hagyhattam ki. Be kell vallanom, naivan meg sem fordult a fejemben, hogy tömegre számítsak... egy INGYENES pizzakóstolón. Alig 30 perc sorban állás után, átküzdve magam a nyugdíjasok és csövesek zombihadseregén kezemben tartottam a fél szelet kóstolót. Nagyjából ekkor realizáltam, hogy talán egész nap én voltam az egyetlen, aki tényleg azért állt sorba, mert kíváncsi volt a pizzára, és nem az "INGYEN" miatt.

Az első benyomás a pizzával kapcsolatban - leszámítva a körülményeket (nem mindennap kínálja meg az embert borral egy hajléktalan) - határozottan pozitív volt. Így már péntek ebédidőben elhatároztam: le kell tesztelni.

 

Nulladik típusú találkozás
Az étlapot böngészve egyre határozottabban körvonalazódott bennem a gondolat: "Ez egy drága pizzéria."

Rutinos pizzafogyasztóként ez azonban nem riaszt el. Ha a magas ár hasonlóan magas minőséggel párosodik párosul, születhet csodálatos pizza. Azonban szúrta kicsit a szemem, hogy a legolcsóbb, 1090 Ft-os, 30 cm-es pizzájukra, a szórólap szerint "csak" 190 Ft kiszállítási díj járul. Elméletben a kiszállítási díj lehetne a borravaló legális alternatívája (a pincéreknél előforduló szervizdíj analógiájára), azonban a magyar valóságban ez nem teljesen így működik. Kínos helyzetet teremthet, ha a futár ezen felül is elvárja a borravalót, de az is, ha a kiszállítást nem tartjuk megfelelőnek.

Ezt azért ellensúlyozta a nyitási akció, ami bizonyos pizzákra 200 Ft kedvezmény kínál (online rendeléseknél). Így mindössze 990+190 Ft-ért rendeltem ebédre egy 30 cm-es "Húsfaló" (pizzaszósz, bacon, csirke, dupla sajt) pizzát.

A leghosszabb rész
Arculat
A weboldal dizájnja meggyőző, összeszedett, elég igényes. Kicsit csilli-villi, de viszonylag átlátható. A pizzákról kép is van fent, ami külön plusz pont. A szórólap megjelenésében teljesen illik a weboldalhoz. Saját Facebook oldala is van, naponta megosztós pizzanyereményekkel, elégedett vásárlók véleményeivel, akciókkal, napi menükkel. Szóval csak a lényeg, de talán idegesítően sokat posztolnak. De ami még idegesítőbb, az a szinte minden nap kiküldött hírlevél, le lehet róla iratkozni, de akkor is pontlevonás jár érte.
(8 pont)

Választék
A választékra sem lehet túl sok panasz. Van kerek pizza, szögletes pizza, töltött szélű pizza, ráadásul nem is egyféle töltelékkel! A speciális Pizza MAX pedig talán egyszer egy külön bejegyzést is megér. A közepes méret 30 cm, a nagy méret 50 cm átmérőjű. Ezek kissé eltérnek a "szabványos" méretektől, de nem kirívó eset. A négyzet alakú pizzáik 26*26 cm-esek, alapterületük kb. megegyezik a 30 cm átmérőjű kerekkel (vagyis azért 4,37%-kal kisebb, de ki számolja...). 100 forinttal kevesebbért választhatunk 26 cm átmérőjű, teljes kiőrlésű blablabla "Fit Slim" pizzát is. A napi "Pizzamenü" pizzái is 26 cm-esek, de alattomosan ez csak valamelyik nagyon apró betűs részben derül ki.

Külön kívánságpizzájuk nincs, azonban az online felületen többféle tészta (köztük a töltött szélűek), vagy nyolcféle pizzaszósz, rengeteg feltét, és különféle sajtok felhasználásával állíthatjuk össze a listán nem szereplő álompizzánkat. Ez a lehetőség úgy tűnik, csak az online rendelés esetében érvényes, amiért kíméletlen pontlevonás jár.
(8 pont)

Ár
Egy normál pizza fajlagos ára itt 1,81-2,24 Ft/cm2, ami meglehetősen magas. Viszonyítási alapként vegyük a mindenki által ismert, viszonylag drága Don Pepe árait, ahol egy normál méretű pizza fajlagos ára csak 1,57 Ft/cm2. Ez jelentős árkülönbség.

Debrecenben egyes helyeken kötik ugyan a díjtalan kiszállítást valami értékhatárhoz (általában egy pizza árához), de a 190 Ft kiszállítási költség, amit már korábban is említettem, példátlan. Azonban amennyiben ezt a borravaló helyett számoljuk, még mindig egy drága pizzát kapunk, bár így már némileg elfogadhatóbb.

Sok akciójuk van, például 20% kedvezmény kollégiumi és munkahelyi kiszállításnál, de csak 2 pizzától. Déli pizzamenü, ami igazából nem olcsóbb fajlagos árban, mint egy normál pizza, csak kevesebb pénzért kisebb adag. Ezen kívül vannak napi akciók, most nyitási akciók is, kedvezménykupon a Pizza MAX-ra, stb. Sajnos a kedvezmények nem összevonhatóak. Törzsvásárlói programjukban minden rendelésért pontot adnak, amiket pizzára lehet beváltani (nagyjából 10-20 rendelés alatt jön össze egy ingyen pizza).

Van egy MLM jellegű "korlátlan mennyiségű ingyen pizza" akció is, ami inkább gusztustalan, és pontlevonás jár érte. (Azon alapszik, hogy ha "csak 5" embert meghívsz, és fejenként ők is "csak öt" embert, és mindenki eszik hetente egy pizzát... nonszensz, de ha valakit érdekel, küldök meghívót. ;) )
(3 pont)

Rendelés
Az pizzéria 11-23 óráig van nyitva (minden nap), ami az átlagos 10-től némileg jobb.

Rendeléshez az online felületet használtam, ami mindenféleképpen kér regisztrációt, és a név/cím/telefonszám mellett fölösleges adatokat is bekér hozzá a pizzafogyasztási szokásaidról. Sok menüponthoz egyáltalán nem férsz hozzá, csak ha be vagy lépve. És a rendeléshez kapcsolódó menüpontok este 11 után blokkolva vannak, tehát meg sem tudod nézni az online rendelhető pizzák képes listáját, csak az "étlapot". Az, hogy az utcát egy legördülő menüből kell kiválasztani jó is, és rossz is. Könnyebb megelőzni az elgépelést, de hogy regisztrációkor az utcám neve felettire kattintottam éhségemben, így mondhatni rossz címre rendeltem, az határozottan rossz.

De mindenért kárpótol a minden igényt kielégítő, és emellett igen látványos pizzaösszerakó, ahol elmenthetjük, sőt, Facebookon meg is oszthatjuk a kedvenc egyedi pizzánkat. A hírlevélről korábban már írtam.
(7 pont)

Futár
A cég 1 órás kiszállítási időt garantál, amennyiben nem teljesül, féláron kapod a rendelésedet. Ez mondjuk sovány vigasz, ha az ember csak másfél óra után kapja kézhez a kihűlt pizzáját.

Szerencsére velem ez nem fordult elő, nekem csak 1 óra 20 percet kellett várnom. És még kicsit langyos volt a pizza. A futár szó nélkül ajánlotta, hogy féláron kapom. Azért örültem, hogy nem kellett kikönyörögni a jogos kedvezményt, ez egy jó pont. Az is mentségükre legyen szólva, hogy a pizzéria első napja volt, én pedig péntek délben, csúcsidőben rendeltem.

Az, hogy "Egyetem tér" helyett véletlenül "Egyetem sugárút"-ra kattintottam regisztrációnál valóban az én hibám, de ha hagyták volna begépelni az utca nevét, sosem fordult volna elő... Sajnos már csak utólag vettem észre a hibát, de úgy gondolom, az ilyesmit telefonon könnyen tisztázni lehetett volna. Egy egyetemi épületet adtam meg célként, ebből következtetni lehetett azért arra, hogy a "tér" lesz a helyes.

Rossz pont a futárnak, és szinte eddig az összesnek (tisztelet a kivételnek), hogy a külön kérés ellenére sem hozza fel a pizzát az egyetemi épületbe, hanem felhív az épület elől, hogy lent vár. Ez nagyjából ugyanolyan, mintha a panelházba nem vinné fel a pizzát, hanem neked kellene lemenni. Munka közben különösen kellemes...

A féláras engesztelésüknek köszönhetően ezt a kategóriát mégsem nullázták le.
(5 pont)

Terítéken a pizza
Kinézet
A pizza saját Happy HOT Pizza dobozban érkezett, a tetején némi önreklám, ajándék hűtőmágnes, szórólap, 500 Ft-os Pizza MAX kupon. A doboz alja viszont szétázott, vagy a túl zsíros feltéttől, vagy a hosszú várakozási időtől, ezt nem tudtam megállapítani.

DSC_0168.jpg
A pizza alapvetően jól néz ki. A méret ránézésre megfelelő, a tészta szélei ízlésesen fel vannak hajtva. Egész közelről nézve oregánó darabok is megfigyelhetőek voltak.

DSC_0169.jpg
Nem elhanyagolható tény, hogy határozottan hasonlított a honlapra feltöltött képre. Bár fel volt szeletelve, még forrón történhetett, mert az olvadt sajt szépen összeforrasztotta a szeleteket.
(8 pont)

Tészta
A tészta finom volt, puha, nem száraz. Nem égették meg, de jól átsült. Mint már említettem, a szélét szépen felhajtották. A vastagsága kellemes volt a széle felé, de a közepén érthetetlen okokból egyre vékonyodott.
(8 pont)

Pizzaszósz
A szósz kellemes volt, enyhén fűszeres. Nem volt túl sok, sem túl kevés. De valahogy mégsem volt az igazi, nem okozott maradandó élményt.
(7 pont)

Feltétek

A feltétek mennyisége és minősége jó volt. A reklámozott "kiemelkedő" minőségtől azért kicsivel többet vártam volna. A megboldogult Taylor's Snack feltétei magasabb minőségűek voltak.

Bár a csirkemell száraz volt rajta, de sosem ettem még olyan pizzát, amin ne lett volna az.

A sajt nem tűnt mozzarellának, inkább talán trappista volt (legalább a "dupla sajt" fele). De az is lehet, hogy a szalonnából kiolvadt zsírral keveredve volt olyan íze.
(7 pont)

Ízhatás

Talán a legfontosabb szempont az eddig felsorolt összes közül. Annyi mindent leírtam már róla a részletekben, de pár megjegyzést azért még ejtenék.

DSC_0170.jpg
A pizza alapvetően finom volt, tényleg egy minőségi termék. Viszont volt pár szépséghibája, remélhetőleg csak gyerekbetegség, amit ez a fiatal pizzéria még ki fog nőni. Az én ízlésemnek túl sós volt a feltét, lehet hogy a bacon volt eleve túl sós. A hosszú szállítási idő miatt már csak langyos volt, ráadásul a zsír, vagy a pára miatt az indokolatlanul vékony közepe átázott, kissé mócsingos lett. Alapvetően jó volt, de főként a hőmérséklete miatt sajnos nem tudok rá több pontot adni.
(6 pont)

 Epilógus
Alapvetően nem rossz pizza, valóban a minőségi kategóriába tartozik, de nem ez a top. Számos kisebb-nagyobb hibája akadt, ami miatt nem vagyok teljesen meggyőzve. Ilyen árak mellett az ember nem hunyhat szemet a legapróbb baki fölött sem. Ha maradni szeretne vagy árat kell csökkentenie, vagy a minőséget még inkább a csúcsra pörgetni, és árat csökkenteni. Talán a szállítási költség elhagyása elég lehet, hogy a Happy Hot Pizza hajója fennmaradjon a csóró egyetemisták debreceni tengerén.

Az összpontszám: 67 pont.

Lehet hogy túl szigorú voltam?

6.png

3 komment

Címkék: blog teszt kritika pizza pizzéria Debrecen pizzafreak Happy HOT Pizza

A bejegyzés trackback címe:

https://pizzadebrecen.blog.hu/api/trackback/id/tr65396882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsofiszabo 2013.07.09. 08:51:09

A cikk jól sikerült, elég jól sikerült összefoglalni! Viszont most tényleg a Taylor's Snack-el hasonlítottad össze?? Olyan borzalmas pizzát még nem ettem még, mint ott...ráadásul mirelitből volt az alaptésztájuk, értem én a feltétről volt szó itt...

LanMaffia 2013.08.23. 09:51:22

Azért pontot levonni azért, mert "éhségedben" rossz címet írtál, az nagyon profi hozzáállás :D Olyat is lehetett volna hogy, hogy húsimádót rendelsz, de közben meggondolod magad hawaii-ra, és levonod a pontot :)

A késésért jogos a levonás, viszont én Debrecenben nem találkoztam még olyan hellyel, ahol féláron ideadták volna szó nélkül késés után. Sőt az 1 óra sem ritka :)

pizzafreak · http://pizzadebrecen.blog.hu 2013.08.23. 12:01:05

Kedves LanMaffia!

A helytelen cím miatt (tér vs sgt.) nem kapott pontlevonást a futár, csak a késés egyik lehetséges oka miatt említettem meg.
Mivel a saját maguk által megszabott kiszállítási időt is túllépték 20 perccel, csak 1-2 pontot kapott volna, ezt szépen kompenzálták a félárral.

A felhasználói felület kapott egy mínusz pontot, mert az ilyen hibákat lehetővé teszi.

Természetesen én is figyelmetlen voltam, ezért adtam nekik mindenképpen egy második esélyt. :)


süti beállítások módosítása